Saturday, August 27, 2011

කොමියුනිට් මහත්තයගෙ ග්‍රීස් යකා

වචන:(එක්ස්,කොමියුනිට්,ග්‍රීස්,දේශපාලනය,මැක්ක,යක්කු)
ඔන්න කාලෙකට පස්සෙ කොමියුනිට් මහත්තැනුත් එලියට බැහැල ග්‍රීස් යකා එක්ක. පහුගිය ටිකේ උන්නැහෙ පේන්න නැති එක ගැන මාත් සාංකාවෙං වගේ හිටියෙ. සමාවෙන්ඩ ඕනා කියවන උදවිය මාත් මැක්ක වගේ ග්‍රීස් යකාවම අල්ලගන්න එකට. උන්නැහෙගෙ මතේ ටිකක් කලිං ආව නම් මට කලිං ලියුමෙම දාන්ට තිබුණා. නමුත් පස්සෙ තේරුණේ මේක උපුටාගෙන තියන්නෙ ජේ වී පී කාරයොංගෙ පත්තරෙං. ඒක නිසා වෙන්නැති පරක්කු උණේ.

මේකෙන් හදන්නෙ සුද්දංගෙ රටේ වෙච්ච කලබලයි ලංකාවෙ පහල වෙච්ච ග්‍රීස් යක්කුයි එකතු කොරල අරගෙන එකට විස්ලේසණේ කොරන්න.

අවාසනාවකට වගේ අපි අහපු මූලික පුරස්නෙට උත්තරයක් දීගන්න ඒ විස්ලේසණෙං බෑ. කොහොමද රටේ දුරිං දුරිං තැං තැං වලිං එකම කාලෙ ග්‍රීස් යක්කු මතු වෙන්නෙ කියල. කමක් නෑ ඉතින් මුන්නැහෙලට පුළුවං කොහොමහරි "මැක්ක"ගෙ කතාවට එන්න මිසක් ප්‍රස්නෙකට උත්තරයක් දෙන්න නෙවෙයි නෙ. (ඊයෙ පෙරෙයිද කවුද මන්ද ලියල තිබුණ මැක්ක ගැන. මතක නෑ කොහෙද කියල)

"ලන්ඩනයේදී මෙන්ම ග්‍රාමීය ලංකාවේදිද අරාජක ලෙස පුපුරා යන්නේ අන් කිසිවක් නොව සමාජ ආර්ථිකමය ලෙස පීඩනයට ලක්වූවන් තුල කැකෑරෙන අසහනයයි.පීඩනයයි.ලන්ඩනයේ පීඩිත යෞවනයන්ට සිය පීඩනය මුදාහැරීම සදහා “පොලිස් වෙඩි තැබීම” නම් “අවස්ථාව” මුන ගැසුනු අතර ලංකාවේ ග්‍රාමීය පීඩිතයන්ට ඒ සදහා “ග්‍රීස් යකා” නම් “අවස්ථාව” හිමිව තිබේ."

හමුදා කඳවුරු හොයාගෙන ගිහින් ගැහුවද සුද්දංගෙ රටේදි? ලංකාවෙදි කඩ කඩල මං පැහැරුවද? ඒ කියන්නෙ දෙසීයක් අසහනකාරයො අහම්බෙං තැනකට සෙට් වෙනවා උන්ගෙ අතට කඩු පොලු එහෙමත් ඉබේට පහල වෙනවා අසහනය නිසා. ෂහ්! අපිට තේරුණෙ නෑ නෙව මේ වැඩේ.

තවත් උන්නැහෙ අහනවා බම්බලපිටියෙ නොවෙන වැඩක් කහවත්තෙදි වෙන්නෙ මොකද කියල. බම්බලපිටිය ජනාකීර්ණ වැඩි නිසා වෙන්නත් පුළුවං. ඉතින් එකට මොකද කලුතර ගාල්ල අනුරාදපුර තව කොච්චර තැං තියනවද නොවිච්චි. අනිත් එක කහවත්තට හපුතලේ කිට්ටුයි බම්බලපිටියට වඩා.

මේ මාක්ස්වාදී කිරි අප්පු මුත්තල හැමදාමත් කළා වගේ ප්‍රස්නේ වැදගත් කොටස් කපාහැරල පුළුවං තරමෙං සිංහල ජනතාවත් විවේචනය කරල සමාජ-ආර්තික පීඩන මැක්කවත් එලියට ගන්නවා. යාපනේ පුත්තලමෙ වෙච්ච වැඩ මෙහෙයවපු උදවිය ගැනත් කිසි කතාවක් නෑ. සමහරවිට සාක්කි නැතිව වෙන්නෑති. බළලුංගෙ සාක්කිත් ඉතින් දීකිරට නෙව. එහෙම බැලුවාම තමුන්නැහෙලයි එක්ස්කාරයොයි අතරෙ ලොකු වෙනසක් නෑ ආයිබොවන්ඩ.

 එක්ස්කාරයන්ට ලංඩන් මැක්ක ලොකුයි. තමුන්නැහෙලට මාක්ස්ගෙ මැක්ක ලොකුයි. දෙමළ ජාතිවාදීන්ට නං අසාධාරණකම් මැක්ක ලොකුයි. මාර්කේස්ගෙ මැක්කගෙ එක වුණත් "වියමනඃ"ගොඩ මහත්තය වගෙ අයට ලොකුයි.

අපි මැක්කො වගේ වුනත් අපේ ඒව අපිට ලොකුයි.

ඒ වුණත් කෝකටත් තෛලය වගේ සමාජ-ආර්තික පීඩන මැක්ක හැම පුරස්නෙටම නං දාන්න අමාරුයි. ඒ නිසා හදිස්සියට දානකොට සිහිකල්පනාවෙං තැන බලල දාන්ට.

Monday, August 22, 2011

ඉන්ද්‍රිය ගෝචර සතෙක් වන ග්‍රීස් යකා

ග්‍රීස්-යක්කු ගැන ලියපු අය අතරෙ රැඩිකල්තුමාත් එක්කෙනෙක්. කලින් ලියුම දිග වැඩි වෙයි කියල ඒ කතාව ඇතුලට දැම්මේ නෑ. උන්නැහෙ රැඩිකල් විදියට හිතන්න තැනුවාට ග්‍රීස්-යක්කු ගැන කියන්න ගිහිල්ල අනාගැනීමක් වෙලාය කියලයි මට හිතුණෙ. උන්නැහෙ ග්‍රීස් යකයි මහසෝන් යකයි (රීරි යකයි) එකටම අරගන්නෙ දෙක වෙනස් කියන එක තේරුං අරං නැති නිසා. බටහිර විද්‍යාව ගැන පුරාජේරුව ගැහුවට කල්පනාවෙං පුරස්න දිහා බලන්න හිත නැඹුරු වෙනවා හොරයි.

මොකද්ද මේවයෙ වෙනස? 

මහසෝං යකා වගේ අය බොහොම පැරණි යක්කු. මහසෝං යකා ගැන පුරාවෘත්තයේ තියන්නෙ ගැමුණු රජ්ජුරුවංගෙ කාලෙ කතාවක්.

ඒක අහල ඇති නෙ. නැතත් කමක් නෑ මතක විදියට ඒකත් ලියන්නංකො. කතාවෙ පොඩි පොඩි වෙනස්කං තියෙන සංස්කරණ(version) කීපයක් තියනවා. රිටිගල ජයසේන කියල මනුස්සයෙක් ඉඳල තියනවා ඒ කාලෙ. මේ මනුස්සය ගුස්ති අල්ලන්න දස්සය. ඒ කියන්නෙ අතිං පයිං වාද කරන්න දක්සයෙක්. ගැමුණු රජ්ජුරුවංගෙ ගෝටයිම්බර යෝධයත් ඉතින් ඔය වැඩවලට දස්සය. ගෝටයිම්බර වැඩිය උස මිනිහෙක් නෙවෙයි. හයි හත්තිය තිබුණාට. ගෝට කියන්නේ ඒ හින්දාය කියනවා. ඉම්බර කෑල්ල ආවෙ ඉම්බර ගස් රාසියක් උදුරපු නිසා කියනවා.

කොහොම හරි ගෝටයිම්බර යෝධයා උත්සවයක් අරගෙන තියනවා යංකිසි කාරණේකට. ජයසේනටත් ආරාධනා කළා මේ උත්සවේට මේ දෙන්නා අතරේ දැනෑඳුනුම් කමක් නිසා වෙන්ටැති. ගෝටයිම්බරගෙ ගෑණු මනුස්සය ඇහැට කණට පේන කාන්තාවක්. මිනිහා ඒ ගෑණු මනුස්සයාට ඕන්නැති විහිළුවක් කළා කියල තමා කියන්නෙ. ඉතින් මේක ගෝටයිම්බරටත් ඇහුණායිං වැඩේ දුර දිග ගියා. ගෝටයිම්බරට ඕන වුණා ජයසේනට පාඩමක් උගන්නන්න. නමුත් ප්‍රස්නෙ විසඳගන්න බෑ නෙව ඒ අවු අස්සෙ.

ඉතින් මේක පස්සෙ දවසක දෙන්න අතරෙ හටනකින් විසඳගන්න යොදාගෙන එදාට යාප්පුවක් දාගන්න ඇති. ඒ විදියට පස්සෙ ඇතිවෙච්චි සටනෙදි ගෝටයිම්බර අතිං ජයසේන මැරුං කෑව කියලයි කියන්නෙ. එතනදි කරණම් පාපාරක් (මැරුණ බෲස් ලී මහත්තය නිසා දැං ඔව්වට කියන්නෙ ෆ්ල්යින් කික් කියල) වැදිලා ජයසේනගෙ හිස ගැලවිලා යාමෙං තමා මරණය උණාය කියන්නෙ.

නමුත් හිස නැති කඳ පිටියෙ වැටිල තියනවා දැක්ක ජයසේනගෙ හිතවතෙක් (නම මතක නෑ) වලස් ඔලුවක් ගෙනත් හයි කලාය එතනින් පස්සෙ කියනවා මහසෝං යකා ඇති වුණේ. වලස් හිසයි මිනිස් කයයි තියෙන යකෙක්.

කොහොම හරි මහසෝං යකාගෙයි ග්‍රීස් යකාගෙයි වෙනසයි අපිට වැදගත් වෙන්නෙ. මහසෝං යකාට ජාතියක් ජම්මයක් තියනවා වගේම වයසත් වැඩි. ග්‍රීස් යකාට එහෙම එකක් නෑ. මහසෝං යකාගෙං වෙන අතුරු ආන්තරා වලට තොවිල් පවිල් ආදියත් හැදිලා තියන එකෙන් පේන්නෙ උන්නැහෙට යම්කිසි තැනක් තියන බවයි. ග්‍රීස් යක්කුංගෙන් වෙන ප්‍රස්න වලට තොවිල් කොරන සිරිතක් නෑ නෙව. යකා කියල තිබිච්චි පලියට දෙකම එකයි කියල පඬිතුමාල හිතුවට සාමාන්‍ය මිනිස්සු වැඩේ පටල ගන්නෙ නෑ.ඔන්න මේ දවස්වල "වෙද ගෙදර" මහත්තය තොවිල් පවිල් වලට අදාල ලියුං වාගයක් ලියාන යනවා.

තවත් විස්තර ඇතුව බැලුවොත් දෙන්නගෙ වෙනස.මහසෝං යකා එක්ක පොලු අරගෙන ඔට්ටු වෙන්න යන මිනිහෙක් නෑ. හැබැයි ග්‍රීස් යක්කුය කියල අල්ලගත්තු මිනිස්සුන්ට පොලුවලිං එහෙම සංග්‍රහ කොරල තිබුණ මිනිස්සු. දැං මං කියන්නෙ නෑ ඒක හරි වැඩක්ය කියල. අහිංසක මිනිස්සුත් ඉන්න පුළුවං නෙව ඔය අතරෙ. එහෙම නීතිය අතට අරගෙන වැඩ කරන්න හොඳ නෑ. නමුත් මේකෙන් පැහැදිලිව පේන්නෙ ග්‍රීස් යකා ඇවිල්ල පොලුපාරවල් වලට සංවේදී සතෙක් මහසෝං යකා එහෙම නෑ කියන කාරණේ. ඒ කියන්නෙ ග්‍රීස්-යක්කු කියන්නෙ පංචේන්ද්‍රියන්ට ගෝචර සත්තු. මිනිහෙක්මනේ ඇඟේ ග්‍රීස් ගාගෙන ග්‍රීස් යකෙක් වෙන්නෙ.

තවත් ග්‍රීස්-යක්කු සුද්දො ලංකාවට එන්න කලිං ලංකාවෙ ඉඳපු යක්කුත් නෙවෙයි. මොකද ග්‍රීස් කියල ජාතියක් ආවෙ මෑත කාලෙ නෙව. ඒ ගැනත් රැඩිකල් මහත්තැන් ටිකක් කල්පනා කොළානං හොඳයි කියල තමා මට හිතෙන්නෙ. ග්‍රීස්-යකා නූතන යකෙක් වගේම අතිං අල්ලන්න පුළුවං යකෙක්. පරණ යක්කු එහෙම නෑ. අනිත් එක ඒ යක්කු ගෑණුන්ට විතරක් බැලම දාන්නෙත් නෑ.

මේ වගේ කාරණා නිසා මට හිතෙන්නෙ ග්‍රීස්-යක්කු වගේ නූතන යක්කු ගැන හොයා බලන්න ඕන ලයිට් කණු විදුලි පහන් යොදාගෙන යක්කු එලවන්න හදන නූතනවාදීන්ගෙ නියෝජිතයො වෙච්චි රැඩිකල්තුමාලයි කට්ටියම තමා. අපේ සහයෝගයක් ඕන නම් ඉතින් දෙන්නත් පුළුවං. නමුත් තමුං බැඳගත්තු බෙර තමුංම ගහනවානං තමා වඩා හොඳ.


මේ අතරෙ ආරංචියක් ආව ග්‍රීස් යකුන් නැගෙනහිර පලාතෙ දේසපාලන උවමනාවක් වෙනුවෙන් පාවිච්චි කෙරෙන කතාව. කලිං ලියුමෙ ප්‍රස්නයක් විදියට ඇහැවුවෙ රටේ වෙන වෙන තැං කීපෙකින් ග්‍රීස් යක්කු බිහිවීම ගැන. දැන් සයිඩර් මාමලගෙ භීතිකා වාදයට එහා ගිය ග්‍රීස් යක්ෂ නාටකයක් තියෙන බව පේනවා.

1,2,
3
4

Friday, August 19, 2011

බයවීමෙන් ආතල් ගැනීම සහ ග්‍රීස් යක්කු

ග්‍රීස් යක්කු ගැන ලොකු හාහූවක් තියෙන හින්දා මං කල්පනා කළා උන් ගැන යංකිසි අදහසක් ලියන්ට. ගොඩක් උදවිය ග්‍රීස් යකා ගැන ලියල තිබුණා. නමුත් W3සයිඩර් මාමගෙ විග්‍රහය ඒ අතරෙනුත් කැපිලා පේනවා. මට තේරුණ විදියට උන්නැහෙගෙ මූලික අදහස වෙන්නෙ ග්‍රීස්-යකා භීතියට ආසා කරන සමාජයේ නිර්මාණයක් කියන එකයි. අනිත් පැත්තෙන් ආණ්ඩුව දේසපාලන වාසි ලබාගන්න ග්‍රීස් යක්කු පාවිච්චි කරන බවකුත් කියල තිබුණ. දේසපාලනේ දන්න අය දන්නවා මොන මළ යකෙක් උණත් දේසපාලනේට පාවිච්චි කරන්න පුළුවන් නං නොකර ඉන්නෙ නෑ ආණ්ඩුව. ජේ වී පී කාරයො යූ ඇන් පී කාරයො උණත් එහෙමයි.

කාලෙකට ඉස්සර දිවයින පත්තරේ කසුරිගෙ කොලමෙ ඔය වගේ හාසජනක කතාවක් තිබුණ. ජේවීපී කාරයො රටේ පුරස්න ඇති කොරනවාය කියල ඒකාලෙ ආණ්ඩුවෙ ඇමැත්තෙක් කියපු කතාවකට. විපක්සෙ එවුන්ට දේසපාලනේ කියල කරන්න තියන්නෙ රටේ ප්‍රස්න ඇති තැං හොයාගෙන එව්ව ගැන කෑගහන එක නෙව. ඒ නිසා ඒ උදවිය ඔව්වා හොයා බලනවාත් වෙන්නැති.

නමුත් ඒ විදියෙ නිගමනේකට එන්න නම් ඒ කියන්නෙ සංවිධානාත්මක "ග්‍රීස්-යක්කු කල්ලියක්" වගේ අදහසක් ගන්න නම් ඉතින් මාමා කියනවා වගේ සෑහෙන්න තොරතුරු තියෙන්ට ඕනැ ඒ අයගේ වැඩ ගැන. යූ ඇන් පී කාරයෝ නම් කොහොමවත් මේවගේ වැඩකට අත දාවි කියල හිතන්ට අමාරුයි උන්නැහෙල නායක යකා එලවන්ටය කියලා නටන තොවිලෙ නිසා මේ දවස වල ඉන්නෙ පරලවෙලාමයි. වෙන යක්කු ගැන හොයන්ට බලන්න ඉස්පාසුවක් තියෙන එකක් නම් නෑ.

පොඩි ප්‍රශ්නෙකට තියන්නෙ ග්‍රීස් යක්කු රටේ තැං කීපෙකින් එකම කාලෙදි මතුවීම තමා. ඒ වගේ වුණාම ජේවීපී කාරයො නැතත් සංවිධානාත්මක වැඩක් වගේ හිතෙන්න පුළුවංකම තියනවා. ආණ්ඩු විරෝධියෙක් කියාවි ආණ්ඩුව වාසි ගන්නම කරන වැඩක් කියලත්. ඒතරං වැඩක් ඇති වාදයක් නොවන නිසා ඒක අල්ලලා දාමු.

ඊලඟට ග්‍රීස්-යක්කු සහ භීතිය කියන කාරණාව ටිකක් හොයල බලන්ට වටිනවා. මොකද ඒක නිකන්ම කියන්නෙ නැතුව සාස්ත්‍රීය කයිවාරුත් එක්ක නෙව මාම කියන්නෙ. කොහෙන්ද මනෝ විද්‍යා "තියරියකුත්" ඒකට අමුණල තිබුණ.

අපි මේ කාරණේ බැලුවොත් ඒ කියන්නෙ ජනතාව භීතියක් ඇති කරගන්න ආසාවෙන් පෙලෙනවාය කියන එක. සයිඩර් මාමාට අනුව මේකට හේතුව වෙන්නෙ පොරබාකොරංගෙ මරණෙන් පස්සෙ ලංකාවෙ ජනතාවට බයවෙන්න කාරණයක් නැති වීම. මේක උන්ට මානසික අඩුපාඩුවක් 'හිස්තැනක්' වගේ එකක් හදන නිසා ග්‍රීස්-යකුන් වැනි භීතිකා මවාගෙන කරගෙන හිස්තැන පුරවා අමුතු ආතල් එකක් ගන්න බව. නැත්නම් බිය පාවිච්චි කරන්නෝ කට්ටියක් උවමනාවෙන් භීතීන් ඇතිකොට එයින් ජනතාව මුලාකොට වාසි ලබා ගන්න බව තමයි පෙන්නන්න තනන්නෙ.

තවත් මේ වගේ භීතිකා ගැන මාමා කියල තිබුණ ඒ මෙහෙමයි "විශේෂයෙන්ම වර්තමාන සමාජයේ බහුතරයක් මිනිස්සු විවිධ භීතිකාවන්ගෙන් පෙළෙති. හමේ පාට කළු වීමට බිය, කෙට්ටු වීමට හෝ තරබාරු වීමට බිය, කොණ්ඩය ඉදෙනවාට බිය, විභාග අසමත් වනවාට බිය, රැකියාවෙන් දොට්ට වැටේ යයි බිය, බස්වල බෝම්බ පිපිරෙතැයි බිය, අනාගතයේදී තම ජාතියට වඩා සෙසු ජාතීන් බලවත් වේ යයි බිය, ප්‍රභාකරන්ට වඩා දරුණු ත්‍රස්ත නායකයකු බිහි වෙතැයි බිය, බටහිර කුමන්ත්‍රණවලට බිය, ඉන්දියාව ලංකාව අල්ලා ගනිතැයි බිය, ලෝක විනාශයක් සිදු වෙතැයි බිය ආදී වශයෙන් මෙබඳු භීතිකාවන්ගේ අසම්පූර්ණ ලැයිස්තුවක් සාදාගත හැකිය."

ඊලඟට මාම කියනවා මිනිස්සු ජාති දෙකක් ගැන ඒ තමා බයෙන් පෙළෙන මිනිස්සු සහ තාර්කික මිනිස්සු.

"භීතියෙන් පෙළෙන මිනිසාට තාර්කික මිනිසා කරන අයුරින් මැදහත් සිතකින් යුතුව, තමන්ට ලබාගත හැකි සියළුම තොරතුරු භාවිතා කර හොඳ නරක මැනවින් කිරා බලා නිගමන වලට එලඹීමට නොහැකිය. මිනිසා තාර්කික ලෙස හැසිරෙන්නේය යන පදනමින් අර්ථ ශාස්ත්‍රඥයින් ගොඩනැඟූ න්‍යායන් සියල්ලේම පදනම බියෙන් පෙළෙන අතාර්කික මිනිසා ඉදිරියේ බිඳ වැටිණි. හැසිරීම පිළිබඳ අර්ථ ශාස්ත්‍රය පැන නඟින්නේ මෙකී බියෙන් පෙළෙන අතාර්කික මිනිසා තීරණ ගන්නා ආකාරය විග්‍රහ කිරීමටයි."

ඔන්න දැන් තමා තැනට ආවෙ. මමත් කාලෙක ඉඳන් හොයනවා මේ තාර්කික මෑන්(වුමන් හරි කමක් නෑ) කෙනෙක්. දැං බලාන ගියාම තියරි කාරයෙකුත් ඉන්නවා පුරස්නෙ දන්න. සයිඩර් මාමත් තර්කබුද්දිය වෙන්ටැ යොදාගන්නෙ. වාසනාවං!

තර්කානුකූල කම කෙසේ වෙතත් තර්ක දාගෙන බයවෙන්නත් පුළුවං. උදාහරණෙකට පිටසක්වල ජීවියො ඇවිල්ල මිනිස් වර්ගයා විනාස කරයි කියල මහා තර්ක කාරයෙක් කියල කියන සුදු මහත්තැන් කෙනෙක් කියල තිබුණ. ආයෙ අර ග්‍රහකය ලඟට ආවා මේ ග්‍රහකය ගැටෙන්න පුළුවං කියල ඒ උදවිය කාලෙං කාලෙට කියනවා. මේවා නං ඉතිං තර්කානුකූල භීතිය නිසා අවුලක් නැතුව ඇති මයෙ හිතෙ.

පොරබාකොරං භීතිකාව අයිතිවෙන්නෙ අනාගත භීතිකාවකටද නැත්නම් අතීත භීතිකාවකටද? ඒ කාලෙනං ඕක පාවිච්චි කළේ හුදී ජනතාව බියවැද්දීම මගින් දේසපාලන වාසි ලබා ගැනීමට. ඒක තර්කානුකූල භීතිකාවක් නිසා හැමෝම දේසපාලන විසදුම පිළිගන්න ඕනය කියල පඬිතුමාල වර්තමාන භීතිකාවක් ඇති කරගෙන හිටියා. පස්සෙ පස්සෙ ඒක පුස්සක් බව පෙනී ගියා. ජිනෝසයිඩ් භීතිකාව, මාධ්‍යවාරණ භීතිකාව එහෙම ආවෙ ඊට පස්සෙ නෙව. මතකද මන්ද?

අනේ මන්ද ඉතින් තර්කානුකූල සාස්ත්‍රීය භීතියක් ඇති කර ගැනීමේ ආතල් එක අර ග්‍රීස්-යකා භීතිකාවට වඩා වෙනස්ද කියන්න අපි දන්නෙ නෑ.

ආයෙත් බ්ලොග් අවකාශයේ හැක් වීමට බිය එහෙමත් වැදගත් වෙනවා විසේසයෙංම ආතල් එක පැත්තෙන් බැලුවාම.

දැං ඔය හොරර් ෆිල්ම්ස් කියල ජාතියක් තියනවා. (පොඩිකාලෙ මම හිතාන හිටියෙ හොරකං කිරීමට සම්බන්ධ දෙයක්ය කියල ඉංගිරිස් බැරි නිසා) එව්ව තියන්නෙත් භීතියෙං ආතල් එකක් ගන්න නේද? එව්වාට සම්මාන දෙනවාත් නෙව. එව්ව වැටෙන්නෙ සාස්ත්‍රීය ගණේටද නැත්නම් පීචං ගණේටද? මිනිස්සුන්ට බයවෙන්ට දේවල් හදන එක නැගල යන වියාපාරයක් නෙවෙයිද?

ධම්මපදයෙ නම් තියන්නෙ තණ්හාව තමා භයට හේතුව. තණ්හාව නැත්තාට භය නෑය කියල. නමුත් ලෝකෙ යන්නෙ තණ්හාව වැඩි කරන පැත්තට නෙව. තර්කානුකූල පොරවල් වලට බය නැත්ද කියන එක එතන කියවිලා නෑ. ඕං කරනවානම් පර්යේසන. බටහිර විද්‍යාත්මක ක්‍රමේ කොරන උදවියට.

Friday, August 12, 2011

සමලිංගිකත්වය නොදත් ස්වයංවින්දනයත් නොදත් රැඩිකල්තුමා

රැඩිකල්තුමාගෙ අලුත් වාදයට සහයෝගයක් නොදී අරින එක හරි මදි නේද? එහෙම අඳුන්වා දීල අතෑරලදාන එක නිකන් නොදන්න පිරිසක් මැද්දට එක්කගෙන ගිහින් තනිකළා වගේ නෙව. එහෙම හරි නෑ.

අපි කලින් දැක්කානෙ උන්නැහෙ තුන්පිටකය බලාගෙන ගිහින් අලුත් සොයාගැනීම් වාගයක් කොරලාය කියල. ඉතින් එහෙම බලානයනකොට තමා මේ අලුත් වාදයත් උන්දැගෙ බුහ්දියට ගෝචර වෙන්ට ඇත්තෙ. අපි වාගෙ නෙවෙයි නෙව රැඩිකල් පාක්නයින්ට ඔවුවාගේ දේවල් පහල වෙනවා නෙ.

(මේ අතරෙ රැඩිකල්තුමාගෙ ලියුමෙ සරුවබලදාරි දෙයියන්නාන්සෙටත් පොඩ්ඩක් කොනිත්තල තිබුණ. හපොයි අපි රැවටුණා නෙව! අර සිංහල කියමනක් තියෙනවා ගොනා හැරෙනකොට දන්නවා පොල් පැලේ කන්ටය කියල.)

මෙන්න රැඩිකල් වාදය:
"බොහෝ දේවකතාවල දේවතාවියන් ගැන සඳහන් වෙයි. ඒ නිසා දෙවියන්ට ලිංගික අවයව පිහිටා ඇත. මෙම නිගමනය විසංවාදයකට තුඩුදෙයි.
1. දෙවියන් ලිංගිකව ප්‍රජනනය කරන ජීවී විශේෂයකි.
2. දෙව් ලොව උපදින්නේ ඕපපා තිකවය.

මේ කරුණු දෙක (අතර ඇති විසංවාදය නිසා) බහුබූතයකි. පොඩිගමරාලළා මෙය විස්වාස කරති."

 මේක නම් බහුබූතයක්ම තමා. ඇයි දෙවිවරු කියන්නෙ ජීවී විශේෂයක් කියල හිතෙන්න රැඩිකල් බහුබූත බුහ්දියෙංම මිසක් වෙන එහෙකින් පුළුවං යැයි? මේ ජීවියො කියන සංකල්පය බටහිර අවිද්‍යාවෙ පටු සංකල්පයක් කියන එක තේරෙනව ඇති මයෙ හිතේ. රැඩිකල් මාන්දම ගහල නැති නම්.

දෙවියො කියන්නෙ බෞද්ධ සංස්කෘතියෙ එන ප්‍රාණීන්සත්ත්වයින් විශේෂයක්. ඒ නිසා දෙවියන් පිළිබඳ වාද හදන්න කරන්න නම් ඉස්සෙල්ල සත්ත්වයින් කියන්නෙ කවුද කියල තේරුම්ගන්න ඕන. දේව භවයක ඕපපාතිකව ඉපදෙන සත්ත්වයෙකුට ලිංගික අවයව තිබෙන්නේ කාමරාගය තිබෙන නිසා.

මෙතන තියන වැඩේ ජීව ප්‍රවාදයන්ට අනුව ලිංගික ප්‍රජනනය සඳහාම ලිංගික අවයව භාවිතා කරන සතුන් නැති බව දැන් දැන් බටහිර විද්‍යාඥයන්ටත් තේරෙන්න පටන් අරන්.ඔව්වා ඉතින් ලෝකල් පඬිතුමාලගෙ හිස්වලට කාන්දුවෙන්න කල්යනවා නොවැ. උන්නැහෙලගෙ හිස් හිස් හිමීට පිරුණාවෙකො.

ප්‍රශ්නේ තියන්නෙ කාමාසාවෙ මිසක් ලිංගික ප්‍රජනනයෙ නෙවෙයි. සමහරවිට අපේ රැඩිකල්තුමා අර වැඩ දෙකම දන්නෙ නැතුව ඇති. ඒකට නං ඉතින් දොස් කියන්න බෑ.  සබ්ජෙක්ට් කොලුව නම් ඔවුවා ගැන පොඩ්ඩක් දැනං හිටිය. හැබැයි කුප්පි දාගන්න යනවා නම් පරිස්සමෙං ගොයියෝ!!!